SS-HC-reklama

Cesta od zombie hororu k DnB revoluci, to je High Contrast

High Contrast se objeví na prosincovém Stepsletu. Z následujícíh řádků se dozvíte, jakou životní cestu absolvoval až do vydání aktuálního alba Night Gallery.

 

 

Facebook Event ZDE

“Jméno High Contrast je filozofie”, říká Lincoln Barrett, muž za tímto pseudonymem. “Když jsem začal dělat drumandbass na konci 90. let, byl to těžkej, temnej a maskulinně znějící techy zvuk. Chtěl jsem to změnit, začít samplovat trochu populárnější muziku a dodat žánru trochu něžnější atmosféru. Lidi se mi smáli, pak poznali, že tohle myšlení je napřed a nakonec mě začali imitovat. A nepřestávají se objevovat cesty, kterými se dá tento žánr rozvíjet dál a dál.”

High Contrast je vůdčím jménem scény déle než 15 let. Skládal hudbu pro Olympijsou ceremonii v roce 2012. Spolupracoval snad se všemi významnými jmény dnb scéne – od undergroundu po DJe Freshe. Headlinoval na největších festivalech. Nahrál nadčasový Fabric mix. No a v neposlední řadě si do parády vzal hity od jmen jako Adele, White Stripes, Kanye West nebo London Grammar.

Narodil se v Penarthu, kde žije i nyní. Jeho otcem je Paul “Legs” Barett, kdysi nejznámější welšský agent a promotér. “Když jsem vyrůstal, slýchal jsem jenom rock’n’roll z 50. let”, vzpomíná si Lincoln. “Čím jsem starší, tím častěji se vracím k hudbě mého otce. Skvěle se hodí k mé posedlosti chytrými, chytlavými melodiemi.”

Lincoln19489 Revised_preview

V dětských letech však Lincolna přitahoval spíš film. Malý Lincoln byl velice nemocný chlapec, který strávil spoustu času po nemocnicích kvůli černému kašli a několika dalším neduhům. Svůj čas trávil sledováním hororových filmů, a to jak černobílých hollywoodských klasik, tak fláků z moderní doby. Dokonce se svým otcem v 10 letech natočil i krátký zombie horor.

Do hudebního světa se vydal o pár let později, poprvé jako MC punk-metalové kapely zvané 187. Zkusil MCovat i na drumandbassové akci, ale brzo zjistil, že to není to pravé pro něj. Zbožňoval jak hip-hop, tak drumandbass, přičemž Zincův hit remix Ready or Not se stal klíčovým trackem, který ovlivňuje Lincolnovu tvorbu dodnes. “Byl to masivní hiphopový hit a najednou se objevila jungle verze” vzpomíná Lincoln s nadšením. “Miluju tuhle kombinaci. Od prvního poslechu jí mám zaseklou v hlavě. Nemám rád remixování drumandbassových tracků, nevidím k tomu důvod. Vždyť už jsou tím, čím mají být. Zatímco třeba Adelino Hometown Glory mi dalo něco nového a čerstvého, s čím jsem mohl pracovat.”

Na univerzitu v Newportu šel Lincoln proto, aby studoval film, ale svoji pozornost věnoval především hudbě. Kamarád mu půjčil 9 Deadly Venoms, kanonické breakbeatové album od Depth Charge a právě tady Lincolnovi došlo, jak obrovský potenciál má samplování filmů. Nainstaloval demo Cubase, připojil starý videorekordér ke svému PC a zkoušet, co se dá. “Na hudbu jsem se vrhnul protože track se dá poskládat poměrně rychle, zatímco na filmu musíš makat dlouho a je na to potřeba hromada lidí” vysvětluje Lincoln.

Krom toho byl Lincoln 2 roky jediným mozkem přes drumandbass v Catapultu, jediném obchodě s dance music deskami v celém Cardiffu. “Nenáviděl jsem hous” vzpomíná “a v Catapultu jsem se dostal i k jiným žánrům. Pak mě napadlo kombinovat zvuk francouzského housu s drumandbassem. Nikdo předtím to nezkusil.”

Lincoln19581 Revised_preview

Těsně před ukončením školy, tedy v roce 2002,  podepsal Lincoln kontrakt ke svému prvnímu albu True Colors s labelem Hospital, vrhl se do tvorby a pustil “tu filmovou činnost”. Následovalo globální turné, kdy jméno High Contrast definitivně vešlo do hudebního pověomí. Hit Return of Forever si pochvaloval snad každý DJ, ať už to byl Fabio, Hype nebo Andy C. Byla to zlomová pecka. Melodická, povznášející, epická, ale zároveň nijak zvlášť agresivní.

Další Lincolnův skok na vyšší úroveň proběhl v roce 2007 s If we Ever s hlasem Diane Charlemagnové, anthemickým hitem, kterým Lincoln připomněl klasickou jungle rave éru. Pecka vyšla na albu “Tough Gyus Don’t Dance”, kde zároveň vyšla jeho asi nejznámější pecka Kiss Kiss Bang Bang. “Tuhle jsem vysamploval ještě v 90. Letech” vzpomíná Lincoln. “Jedna z prvních věcí, které jsem kdy vysamploval byla Cry Me a River s Julii Londonovou z filmu The Girls Can’t Help It z roku 1956, nejoblíbenějšího filmu mého otce. Trvalo 10 let, než se mi to podařilo dostat do tracku, ale nakonec se z toho stalo Kiss Kiss Bang Bang.”

Lincoln režíroval svá vlastní videa, ale asi největší cinematický počin, na kterém se podílel, byla otvírací ceremonie Olympiády v Londýně v roce 2012. “Underworld mě zkontaktoval z čista jasna v roce 2010. Zeptali se mě, jestli nechci spolupracovat na albu Barking, což později vedlo k mému angažmá na Olympijské ceremonii. Byla to naprosto sureálná záležitost. Pracovat na hudbě a snažit se nemyslet na to, že ji uslyší miliarda lidí ve stejný čas, kdy uslyší Queeny a Paula McCartneyho. Co si proboha mysleli? Byla to neopakovatelná životní zkušenost a já za ni budu navždy vděčný.”

Lincoln19604 Revised_preview

Lincoln je nerad čímkoliv svázaný. Chce se hnát za svou múzou, ať už ho žene kamkoliv. Experimentální hudba nebo pop, na tom ani tolik nezáleží. V ideálním případě oboje. Což mu umožnil právě deal s 3Beat Records, kde nedávno vydal své nejnovější album Night Gallery.

“Dřív jsem si myslel, že k produkci alba se dá přistupovat víc plánovaně. Pak jsem si uvědomil, že dopředu to člověk prostě ovlivnit nemůže a že se nejvíc vyplatí následovat hlas svého srdce a nesnažit se vše analyzovat do nejmenšího detailu. Hudba je únikem od linearity a narativního charakteru lidského jazyka a taky od spousty dalších věcí.”

A když chce High Contrast uniknout, je velice lákavé vydat se s ním.

 

Stepslet w/ High Contrast

Kdy / When: 15.12.2017
Kde / Where: Brno, Favál
Vstup / Entry: 300/350/400 CZK
Předprodej: http://bit.ly/HCsms
Facebook Event
Start: 21:00
Konec / End : 06:00

Nebo můžete koupit lístky přímo skrz prodejní iFrame na tomto webu:

hc

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *

*
*

One Comment